2012-10-16

Pastorn bloggar

V42-43

Fest i höstrusket! Det låter väl trevligt. På lördag kl 18:00 har vi Höstfest i kyrkan, då äter vi gott och umgås. Vi behöver hjälp med matlagningen, det blir tacos, hör av dig till Mia Mathiason.

 

Skattkammaren efterlyser en hylla eller ett sidebord att ha leksaker i. Den behöver vara större än den befintliga. Gärna 150-200cm bred.

 

Församlingsbrevet är på väg ut till er, det finns att hämta i kyrkan, efter festen på lördag kommer jag att skicka det per post. Vi har bifogat en blankett om kyrkoavgiften. Att ge 1% av inkomsten före skatt är något som inte märks i plånboken, men märks för vår församling. Vi saknar marginaler i vår ekonomi, oftast ligger vi back. Var med och stärk vår församling och det goda arbete som vi gör. Är du inte en regelbunden givare eller har det sämre ställt ekonomiskt, kanske är det via kyrkoskatt du ska ge och känna att du är ändå är med och stöttar vårt gemensamma "bygge" församlingen. Du som är trogen och redan ger tiondet kanske ändå vill ge detta via kyrkskatten som ett extra offer. Vill du vara med nu år 2013 så behöver du skicka in ditt medgivande redan innan den sista oktober.

 

Jag är ledig ett par dagar på sportlovet så jag skickar predikoturer för två veckor.

  

Andlig övning 6 

Som har blivit födda inte av blod, inte av någon mans vilja, utan av Gud. (Joh. 1:13)

Andlig övning: Varje dag behöver vi överlåta oss själva till Jesus. Om du inte har gjort det förut så kanske det är idag som du ska göra det för första gången. För dig som har gjort det förut, be med i den här enkla bönen och överlåt dig till Jesus på nytt.

"Jesus, idag öppnar jag mitt hjärta för dig och välkomnar dig in i mitt liv. Forma mina känslor, mina tankar, min vardag och mitt liv."

 

 

Bön: Tack Jesus för livet med dig, tack för församlingen. Vi ber om att komma dig närmare Jesus, lära känna dig djupare, låt livet med dig få ta större plats i våra liv. Vi ber för Gunilla och hela hennes familj. Vi ber för Nils-Åkes som har svåra problem med sin mage. Vi ber för asyl-boendet i Lugnås, låt det får bli något positivt för vår by och församling. Vi ber för Hobby, Skattkammaren och PULS.

  

 

Predikoturerna fredag 19/10

Lördag 17:30 Bön. 18 Höstfest, Tacobufé, samtal.

Måndag 18 Hobby

Tisdag 19 Bön. 20 Styrelsemöte

Bg.5505-5503

 

Predikoturerna fredag 19/10

Fredag 19 PULS

Söndag 10:00 Bön. 10:30 Gudstjänst, Skattkammaren, Ernst Nyströn, lovsångskör, sänds i radio kl.11:00, 92,4Mhz.

Måndag 18 Hobby

Bg.5505-5503

 

 

Med en önskan om Guds rika välsignelse/ Magnus Viklund

pastor@lugnaspingst.se

 

Bloggarkiv