2011-05-10

Pastorn bloggar

V19
Låt den Heliga Ande leda dig denna vecka! Det kan låta dramatiskt, irrationellt, flummigt eller naturligt och vettigt. Det beror på vilken syn man har på den Heliga Ande. Den Helige Andes ledning är mer naturlig och jordnära än vad vi ofta vill göra den till. Har jag gett mitt liv till Jesus då har jag även fått Anden och då leder han mig. Vill jag tjäna Jesus och gå med honom, gå och gör det då…
Mina tankar och idéer kan vara lika mycket Guds som mina egna därför att Anden verkar genom oss. Men man ska fråga sig skulle Jesus gjort detta om han var i samma situation som jag och vad säger bibeln om detta? Innan man gör något dumt. Den Helige Ande verkar mer i oss än vad vi tror. Det där du har tänkt att du vill göra, kan vara Anden som verkar. Det är bättre att gå på det man känner än att bara sitta och vänta på något tydligare.

OBS, vi har tre träffar som inte står i bladet. Arbetsdagen på lördag morgon, träffen med Erik Bryskhe för styrelsen och NFU gruppen på söndag kväll och planeringen inför Lugnåsdagen tisdagen den 17 Maj. Vi kan hjälpas åt att påminna varandra om dessa träffar så ska vi nog fixa det.

Bön: Vi fortsätter att be för Egon och anhöriga. Be för sommarens aktiviteter. Be för församlingen.

Predikoturerna fredag 13/5
Fredag 19 Puls
Lördag 08:30 Arbetsdag i kyrkan, fika
Söndag 10:30 Gudstjänst, Magnus, Puls leder, fika
19 NFU–Träff för styrelsen och NFU- gruppen
Tisdag 19 Planering Lugnåsdagen

Guds välsignelse över din dag och vecka/ Magnus Viklund
pastor@lugnaspingst.se

Bloggarkiv