2010-11-30

Bloggen

V48
De nya hemgrupperna är indelade. Att det har dragit ut på tiden beror mer på att annat har tagit tiden. Några grupper har startat redan för andra blir startent antagligen till VT. Grupperna är indelade efter era önskemål så gott det går, vilket innebär att en stor del är lika den gamla uppdelningen. Grupperna är indelande i "kompisgrupper" så ni kommer nog inte att känna er missplacerade. Det finns fördelar och nackdelar med detta, vilket jag kommer att ta upp på församlingsmötet. Jag kommer att tillfråga en i varje grupp om de kan tänka sig bli ledare, detta är en enkel men viktig uppgift så jag hoppas att ni som blir tillfrågade överväger denna stimulerande och roliga uppgift. Ledarna kommer att vara kontaktpersoner, ge information till gruppen som de får från mig, jag kommer att erbjuda undervisning/samtalsämnen till alla grupper så att detta inte ska ligga på ledaren, vi hjälps åt att få gruppen att fungera.

På söndag ska du rösta om församlingen ska arbeta med NFU eller inte. Vad tycker du?


Bön: Be att församlingen blir redo för förändring, för den är nödvändig och kommer att koma förr eller senare. Tacka för att Birgittas Helen har blivit bättre och att operationen gick bra, vi fortsätter att be för Egon, Elsie, och Erik Malm som är sjuka.


Predikoturerna fredag 3/11
Söndag 10:30 Andra advents gudstjänst, Magnus, Nattvard, förhandlingar
Tisdag 19 Bön

Guds välsignelse över din dag och vecka/ Magnus Viklund
pastor@lugnaspingst.se

Bloggarkiv