2010-03-02

Bloggen

V09

 

På söndag så har vi församlingsmöte. Låter det lockande?... Det borde göra det. Tänk om vi kände så här ”Ja nu är det församlingsmöte, jag längtar efter att få ett Gudsmöte, träffa mina syskon i Herren, sjunga till Guds ära, ta del av Herrens måltid!” Man gick och funderade under veckan, ”Hur ska jag få med min vän?… för om jag bara får med henne då kommer hon att bli berörd av Gud och få ett positivt intryck av både Jesus och församlingen.” Visst vill vi ha sådana Gudstjänster. Bön, längtan, delaktighet, öppenhet, förberedelse, varm atmosfär. Är några ingredienser till en härlig Gudstjänst. På söndag ska församlingens medlemmar även ta beslut om vi vill ha Daniel Rånge som äldstebroder. Hur känner du? Har Daniel ditt förtroende?

  

Böneämne: Ska vi välja Daniel Rånge som äldstebroder? Vi ber för våra Gudstjänster.

 

Guds välsignelse över din dag och vecka / Magnus Viklund

pastor@lugnaspingst.se

 

 

Bloggarkiv