2009-11-03

V45

2Kor.4:17"Mina kortvariga lidanden väger ju oändligt lätt mot den
överväldigande, eviga härlighet de bereder åt mig…" Jag funderar på vad
Paulus menar för lidanden i denna text? Är det enbart lidande förknippat
med att vara en kristen, alltså då man blir illa behandlad p.g.a. att man
tror på Jesus och de uppoffringar man gör för Kristus. Eller menar Paulus
allt sorts lidande som det kan innebära att vara människa? Den kan ni
fundera på. Jag kan rekommendera att ni läser sammanhanget före och efter
texten, om ni vill fördjupa er.

På fredag åker Puls gänget med ledare på Hajk (både måndag och fredags
puls). Avfärd 19:00 från PK tillbaka lördag 17:00 vid PK. Kostnad 50:-
plus kioskpeng. Ta med: Bibel, sovsäck och luftmadrass.

På lördag 18:00 Så har vi församlingskväll. Förutom det vanliga innehållet
i ett församlingsmöte, nattvard och förhandlingar o.s.v. så ska vi samtala
om Segolstorpslägrets framtid och form, samt bönegrupperna i församlingen.
De nya medlemskorten kommer att delas ut. Fika utlovas. Fundera kring
dessa frågor, ta med dig bra idéer och kom. Tillsammans kan vår församling
lyckas.

Böneämne: Vi ber om frid och glädje över församlingen. Vi ber att vår
omgivning ska bli välsignade av att vi finns där. Att vi får vara ett Ljus
för dem som rör sig i vår vardag.

Guds välsignelse över din dag och vecka / Magnus
pastor@lugnaspingst.se

2009-10-27

V44
Jag tar med planeringen ett par veckor fram, så att du hinner förbereda
dig på allt detta.

I vår planering så har vi skrivit att en kör vid namn Ecclesiastes ska
komma till Lugnås på torsdag (29/10) men det konserten har blivit
inställt.

Nu på söndag så har vi en mysig familjegudstjänst, ta med barn, både era
egna och andras och kom. Det blir bibelutdelning till barn som har varit
med. Skattkammaren och sångarna ska sjunga, jag ska undervisa och vi
avslutar med fika.

Nästa fredag åker Puls gänget med ledare på Hajk (både måndag och fredags
puls). Avfärd 19:00 från PK tillbaka lördag 17:00 vid PK. Kostnad 50:-
plus kiosk peng. Ta med: Bibel, sovsäck och luftmadrass.

Nästa lördag (7/11) kl. 18:00 Så har vi församlingskväll. Förutom det
vanliga innehållet i ett församlingsmöte, nattvard och förhandlingar, så
ska vi samtala om Segolstorpslägrets framtid och form, och även
bönegrupperna i församlingen. De nya medlemskorten kommer att delas ut.
Fika utlovas även här. Fundera kring dessa frågor, ta med dig bra idéer
och kom. Bara tillsammans kan vår församling lyckas.

Böneämne: Be för vår församling, relationerna, barnen och ungdomarna, be
för din nästa, grannar, arbetskamrater och likande. Alla behöver bli
berörda av Gud.

Guds välsignelse över din dag och vecka / Magnus
pastor@lugnaspingst.se

Bloggarkiv