2012-09-18

Pastorn bloggar

V38

Det händer att jag återkommer till vädret när jag skriver denna blogg. Varför kan jag fråga mig själv… vädret är något som påverkar oss, hur vi klär oss, om vi åker till stranden eller inte, vädret påverkar även hur vi mår. Den där klara och soliga höstdagen med dess friska luft ger ett leende. Just nu är det mulet och regnet slår mot rutan. Då gäller det att hämta energi från andra glädjeämnen. Jesus är ett glädjeämne för oss alla dagar. Låt dina tankar på honom göra dig glad. Lägg inte kraft på grubblerier som drar energi.

 

Missionsråd hemma hos mig ikväll tisdag 19:00

I morgon onsdag 18:00 kör vi igång NFU gruppen! 

 

Andlig övning 2 

I Ordet var liv, och livet var människors ljus. Och ljuset lyser i mörkret, och mörkret har inte övervunnit det. (Joh. 1:4-5)

Andlig övning: Låt dina andetag bli en bön. Varje gång du andas in tar du emot Jesus. Varje gång du andas ut lägger du ditt liv i hans händer. Låt dina andetag bli en bön och en vila: Andas in Jesus. Andas ut ditt liv i hans händer.

 

 

 

Bön: Tacka Herren för livet, frälsningen och församlingen. Tacka för lägret. Be att Herren låter det vi sått gro i barnens hjärtan. Tack Herre för Lugnåshelgen vi ber att de ord som har förmedlats får en betydelse i mottagarnas hjärtan. Vi ber även om att vi får lära känna dig bättre och komma dig närmare Jesus. Vi ber för Ann-Mari, vi ber för Gunilla och hela hennes familj. Vi ber för Gertrud. Vi ber för våra barn och ungdomar. Vi ber för våra samlingar och Gudstjänster, Gud gör ditt verk mitt ibland oss.

  

 

 

Predikoturerna fredag 21/9

Söndag 10 Bön, 10:30 Gudstjänst, Magnus, Jörgen och Alexander

Måndag 18 Hobby

Tisdag 19 Bön

Torsdag 19 Styrelsemöte

Bg.5505-5503

 

 

 

Med en önskan om Guds rika välsignelse/ Magnus Viklund

pastor@lugnaspingst.se

 

Bloggarkiv