2012-06-12

Pastorn bloggar

V24

Jag är glad att jag slapp predika i helgen eftersom jag var hes som en kråka. Det är märkligt att jag blir sjuk varje gång när jag är ledig, var sjätte helg är jag ledig och just då blir jag sjuk?... Så har det varit sedan i oktober. Märkligt.

 

Sommaren är snart här på alvar. Och innan semester. Så behöver vi titta på ett par grejor till hösten; i kväll samlas vi för att planera Lugnåshelgen, vi hjälps åt att stötta de som har tagit på sig ansvaret för vissa bitar. På onsdag har musikrådet en samling inför hösten, dit har vi bjudit in en del av församlingens musiker som kreativ hjälp.

 

Jak 1:17  Allt det goda vi får och varje fullkomlig gåva är från ovan och kommer ner från ljusens Fader, hos vilken ingen förändring sker och ingen växling mellan ljus och mörker.

 

Bön: Tacka Herren för livet, frälsningen och församlingen. Be att Herren sänder nya människor till vår församling, frälser nya människor. vi ber för Ann-Mari som genomgått en canceroperation och nu behandlas med cellgift, hon blir mycket medtagen av medicinen. Vi ber för Gunilla och hela hennes familj. Vi ber för sommarens läger och Lugnåshelgen. Vi ber för våra barn och ungdomar. Be för församlingens musikliv.

  

 

 

Predikoturerna fredag 15/6

Söndag 10:30 Församlingsmöte, Lena, Magnus, Nattvard.

Tisdag 19 Bön

Bg.5505-5503

 

 

 

Med en önskan om Guds rika välsignelse/ Magnus Viklund

pastor@lugnaspingst.se

 


Bloggarkiv