2009-11-24

V48

Det är först nu jag verkligen fattar det, om någon vecka är det jul.
Julgardiner, stjärnor och stakar i fönstren i hemmen, Klas och Stig fixar
upp en julgran här utanför kyrkan, jag har börjat planera inför första
advent på söndag. Ja då ÄR julen här snart. Men det är grönt och varmt
ute, det är nog därför man blivit paff inför faktumet. Jag ser fram emot
att åka upp till Ljusdal för att fira jul, där är det nämligen alltid snö
på Jul, jag hoppas att vädret även här nere blir mer juligt över
julhelgen.

Känner du för att fira Nyår med församlingen i år, dra då ihop ett gäng
och så ordnar ni något festligt ihop här i kyrkan. Prata gärna med mig, om
ni behöver hjälp.

Böneämne: Vi ber att vår radiogudstjänst på första advent får många
lyssnare, vi ber att Gud får gripa oss i församlingen och ungdomarna som
vi har i våra samlingar.

Guds välsignelse över din dag och vecka / Magnus Viklund
pastor@lugnaspingst.se

Bloggarkiv