2009-10-20

V43

Ja då var det en ny vecka igen, ja för mig så börjar veckan på tisdagar.
Ett bibelord att ta med sig i veckan.
Den som är lejd och inte är herde och inte äger fåren, han överger fåren
och flyr när han ser vargen komma, och vargen river dem och skingrar
hjorden. Han är ju lejd och bryr sig inte om fåren. Jag är den gode
herden, och jag känner mina får, och de känner mig, liksom Fadern känner
mig och jag känner Fadern. Och jag ger mitt liv för fåren. Joh 10:12-15
Vi är får till den gode herden Jesus. Han äger oss, bryr sig om oss,
känner oss och ger till och med sitt liv för oss. Och vi känner även
honom. Det är till honom som vi får sätta vår tillförlit, ingen annan är
att lita på. De lämnar oss i sticket när vi står framför vargen. Men Jesus
han ger sitt liv för oss.
I vår planering så har vi skrivit att en kör vid namn Ecclesiastes ska
komma till Lugnås nästa torsdag (29/10) men det konserten har blivit
inställt.

Böneämne: Att Jesus får möta oss i våra olika situationer. Till kraft,
hjälp, tröst och glädje. Att vi kan höra vår herdes röst igenom allt
vardags surr.

Guds välsignelse över din dag och vecka / Magnus
pastor@lugnaspingst.se

Bloggarkiv